Riepu ātruma un kravnesības indeksi

Ātruma indekss
Ātruma indekss rāda maksimālo ātrumu, kuru testa apstākļos trasē riepa spēj uzturēt 10 minūšu garumā nesadaloties. Populārākais ātruma indekss ir H.

Indekss Ātrums Indekss Ātrums
B 50 Q 160
C 60 R 170
D 65 S 180
E 70 T 190
F 80 U 200
G 90 H 210
J 100 V 240
K 110 VR 210+
L 120 W 270
M 130 Z 240+
N 140 ZR 240+
P 150 Y 300

Kravnesības indekss

Kravnesības indekss raksturo pieļaujamo riepas noslodzi. Katram kravnesības indeksam pēc tabulas var atrast riepas pieļaujamo noslodzi pie noteikta gaisa spiediena riepā. Uzstādītajām riepām jāatbilst auto ražotāja noteiktajam kravnesības indeksam. Atļauts uzstādīt riepas ar lielākiem kravnesības indeksiem, bet tas nedrīkst būt mazāks par ražotāja noteikto.

Indekss / kg Indekss / kg Indekss / kg Indekss / kg Indekss / kg Indekss / kg
50 190 70 335 90 600 110 1060 130 1900 150 3350
51 195 71 345 91 615 111 1090 131 1950 151 3450
52 200 72 355 92 630 112 1120 132 2000 152 3550
53 206 73 365 93 650 113 1150 133 2060 153 3650
54 212 74 375 94 670 114 1180 134 2120 154 3750
55 218 75 387 95 690 115 1215 135 2180 155 3875
56 224 76 400 96 710 116 1250 136 2240 156 4000
57 230 77 412 97 730 117 1285 137 2300 157 4125
58 236 78 425 98 750 118 1320 138 2360 158 4250
59 243 79 437 99 775 119 1360 139 2430 159 4375
60 250 80 450 100 800 120 1400 140 2500 160 4500
61 257 81 462 101 825 121 1450 141 2575 161 4625
62 265 82 475 102 850 122 1500 142 2650 162 4750
63 272 83 487 103 875 123 1550 143 2725 163 4875
64 280 84 500 104 900 124 1600 144 2800 164 5000
65 290 85 515 105 925 125 1650 145 2900 165 5150
66 300 86 530 106 950 126 1700 146 3000 166 5300
67 307 87 545 107 975 127 1750 147 3075 167 5450
68 315 88 560 108 1000 128 1800 148 3150 168 5600
69 325 89 580 109 1030 129 1850 149 3250 169 5800

Lameles un gareniegriezumi

Lameles un gareniegriezumi ir mazas rievas izveidotas protektorā, lai uzlabotu bremzēšanas iespējas vai novērstu sānslīdi. Tās ir īpaši noderīgas pārvietojoties pa slapju ceļu.

Lameles

Lameles ir šauri šķēlumi riepas protektorā izveidoti ievietojot žiletes veida instrumentu riepas veidnē.

Gareniegriezumi – Tiek izveidoti mazi iegriezumi 1mm attālumā riepas griešanās virzienā.

Veids

Rievotas

Protektora raksta īpašības

Plusi

  • Zema griešanās pretestība un karšana.
  • Labi novērš sānslīdes.

Mīnusi

  • Relatīvi mazāks bremzēšanas un vilces spēks.
  • Leplīsušu gropju dēļ var kļūt mīkstas

Galvenokārt izmantojamas

  • Asfaltētiem ceļiem, lieliem ātrumiem.
  • Galvenokārt tiek lietotas vieglajām automašīnām, autobusiem kā arī vieglajām kravas automašīnām.

Veids

Izciļņveida

Protektora raksta īpašības

Plusi

  • Labs bremzēšanas un vilces spēks.
  • Labas priekš neasfaltētiem ceļiem.

Mīnusi

  • Relatīvi lielāka griešanās pretestība (mazāka degvielas ekonomija).
  • Relatīvi trokšņainākas.

Veids

Rievotas izciļņveida

Protektora raksta īpašības

Plusi

  • Laba vadāmība un drošība, jo tiek izmantoti abi protektora raksti.
  • Labas priekš transportlīdzekļiem, kas izmanto gan asfaltētus, gan neasfaltētus ceļus.

Mīnusi

  • Lielāks nodilums izciļņu galos.
  • Plīsumi rievojuma gropēs.
  • Mazāks vilces un bremzēšanas spēks salīdzinot ar izciļņveida riepām.

Galvenokārt izmantojamas

  • Tiek izmantotas gan uz asfaltētiem, gan uz neasfaltētiem ceļiem.
  • Lieto kravas automašīnām un autobusiem.

Veids

Bloku tipa

Protektora raksta īpašības

Plusi

  • Laba vilkme, bremzēšana.
  • Laba vadāmība un drošība sniegā.

Mīnusi

  • Nodilst ātrāk salīdzinot ar rievotām un izciļņveida riepām.
  • Liela griešanās pretestība.

Galvenokārt izmantojamas

  • Ziemas riepas.
  • Tiek izmantotas ceļu uzturētāju automašīnām.

Veids

Nesimetrisks

Protektora raksta īpašības

Plusi

  • Vienveidīga saķeres virsma.
  • Izturīgas pret nodilumu, labas bremzēšanas īpašības.
  • Nav nepieciešams mainīt riepas dažādos braukšanas apstākļos.

Mīnusi

  • Netiek plaši izmantotas.

Galvenokārt izmantojamas

  • Vieglajām automašīnām.
  • Mazāk populāras kravas automašīnām.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *