Kāpēc sasilst riepas?

Kāpēc sasilst riepas?

Auto dabā

Gropju dziļums un silšana

Pretēji vieglajām automašīnām, kravas automašīnu un autobusu riepām ir plats un šaurs protektors kā arī vairāki darbības slāņi karkasā (diagonālo riepu gadījumā). Gumijas, kordu un citi materiāli ir siltumu izolējoši un jo tie ir biezāki, jo tiem ir grūtāk izkliedēt siltumu braukšanas laikā. Pie tam siltuma koncentrēšanās riepas iekšienē palielinās. Kravas automašīnu un autobusu riepas tiek iedalītas trīs grupās, ietverot HW (lielceļu), HT (bieza protektora) un EHT (sevišķi bieza protektora), balstoties uz to gropju dziļumu. Tādējādi, ir ļoti svarīgi izvēlēties pareizās riepas, kas būtu vislabākās to pielietojumam un braukšanas apstākļiem.

Riepu uzbūve un silšana

Pretēji diagonālajām riepām, radiālām riepām siksnu dēļ ir mazākas protektora kustības. Tajās arī tiek lietoti tērauda kordi ar lielākām siltuma izplatīšanas iespējām un tām ir mazāka iekšējā berze, jo karkass ir izstrādāts pēc radiālās struktūras uzbūves. Visi šie faktori sekmē zemāku riepu temperatūru. Salīdzinot ar riepām, kurās tiek lietotas kameras, bezkameru riepām ir relatīvi zemāki riepu temperatūras rādītāji, jo tās var viegli novadīt siltumu pateicoties iekšējā gaisa tiešai saskarei ar disku.

Starpība starp dubulto riteņu riepu diametriem un silšana

Ja pastāv atšķirības dubulto riteņu riepu diametriem, tad smagākas slodzes tiek liktas uz riepām ar lielāku diametru un riepu temperatūra mainās atkarībā no slodzes izmaiņām. Izmaiņu līmenis var tikt mērīts pēc atšķirībām riepu diametru garumos un vertikālās elastības konstantes (mainās balstoties uz riepu veidu un gaisa spiedienu). Ja riepās ir standarta gaisa spiediens un rādiusu starpība nepārsniedz 5 mm, tad vertikālā elastības konstante ir apmēram 95~110 kg/mm un riepa ar lielāko diametru saņem aptuveni par 500 kg lielāku slodzi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *